Opis inwestycji Obwodnica Miejsca Piastowego
Informacja ze strony GDDKiA Oddział Rzeszów
Jej planowana długość to ponad 22 km. Pozwoli na usprawnienie ruchu tranzytowego, gdyż istniejąca DK28 stanowi jedną z dróg krajowych prowadzących transport z kierunku zachodniego (od Katowic i Krakowa poprzez Nowy Sącz, Krosno, Sanok) w stronę wschodnią, tj. do przejścia granicznego w Medyce. Realizacja obwodnicy pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza gęstą zabudowę miejscowości Miejsce Piastowe, Rymanów, Besko oraz Zarszyn, a to zapewni odciążenie miejscowości z ruchu pojazdów ciężarowych. Dodatkowo, nowa droga usprawni transport samochodów osobowych na kierunku Jasło – Sanok, co poprawi bezpieczeństwo mieszkańców wymienionych miejscowości.
Komentarz:
Przy długości ok. 27 km podane w informacji dane byłyby prawdziwe. Zabrakło niecałe 5 km, aby inwestor mógł faktycznie mówić o sukcesie tego przedsięwzięcia. Droga nr 28 to łącznik z kierunków podanych powyżej. Na odcinku Miejsce Piastowe – Zarszyn ruch zostanie usprawniony, a problemy zaczną się od Nowosielec. Wyprowadzenie ruchu poza gęsta zabudowę nie dotyczy Nowosielec i Pisarowiec. Samochody ciężarowe i osobowe będą przemieszczać się przez zabudowany teren obu miejscowości. Bezpieczeństwo mieszkańców wymienionych miejscowości ulegnie poprawie kosztem mieszkańców Nowosielec i Pisarowiec. Inwestor nie traktuje w jednakowy sposób mieszkańców miejscowości, przez które projektuje drogę krajową. Początkowy zamiar wybudowania łącznika z Miejsca Piastowego do Sanoka ktoś zamienił na pseudoobwodnicę.