NOWOSIELCE I PISAROWCE DOCZEKAJĄ SIĘ OBWODNICY

Rzeszowski Oddział GDDKiA poinformował Społeczny komitet ochrony interesów mieszkańców Nowosielec i Pisarowiec powołany w związku z prowadzonymi pracami projektowymi budowy obwodnicy Miejsca Piastowego o planach związanych z tą inwestycją oraz zamierzeniami dla DK-28 na odcinku przebiegającym przez Nowosielce i Pisarowce. Skierowane na początku listopada pytania do zarządcy drogi miały rozwiać wątpliwości co do zamierzeń na interesującym nas odcinku “krajówki”. Dyrekcja w Rzeszowie informuje, że nie ma w planie montażu ekranów akustycznych w strefie zabudowanej drogi, w ramach dostosowania jej do zwiększonego ruchu kołowego, skierowanego z projektowanej obwodnicy Miejsca Piastowego. Zatem wariant realizowany na terenie Zahutynia i Zagórza nam nie grozi.

Dokument zwany Audytem Bezpieczeństwa Ruchu w dalszym ciągu nie został opracowany. Ma się ukazać w pierwszym kwartale przyszłego roku. Najbardziej oczekiwana informacja została zawarta w punkcie Ad.2 pisma z Rzeszowskiego Oddziału GDDKiA. Zastępca Dyrektora Oddziału Damian Puchała informuje, że w Ministerstwie Infrastruktury została w końcu podjęta decyzja o budowie nowego odcinka DK-28 Długie- Sanok, stanowiącego przedłużenie projektowanej obecnie obwodnicy Miejsca Piastowego. Potwierdzają to materiały przygotowane przez projektantów z Krakowa, gdzie wszystkie warianty kończące się dotąd wiaduktem nad torami, posiadają alternatywne (tymczasowe, jak zaznacza GDDKiA) rozwiązanie, ze zjazdem w miejscowości Długie. W Ministerstwie 8 listopada 2023r. uzgodniono Program Inwestycyjny dla tego zadania, co otwiera ścieżkę do przygotowania przetargu na prace projektowe. Przetarg będzie organizował Rzeszowski Oddział GDDKiA.

Informacje przekazywane na sesji Rady Gminy w Zarszynie 27 października o planowanych pracach na drodze krajowej okazały się mało precyzyjne. Podobnie sprawa chodnika na odcinku pomiędzy Nowosielcami i Pisarowcami wydaje się wciąż obracać w miejscu. Tworzone są kolejne projekty i koncepcje, wydatkuje się publiczne pieniądze, a efekt jest taki, że od ponad 20 lat chodnika nie da się wybudować. Można odnieść wrażenie, że nie ma komu się tym na poważnie zająć.

Sprostowanie do treści informacji udzielonej przez GDDKiA. Zjazd z projektowanej obwodnicy będzie tymczasowo przebiegał po obecnej drodze powiatowej Długie- Pakoszówka (oznaczonej jako 2204R). Omyłkowo w dalszej treści pisma znalazła się droga 2045R (Zarszyn- Turze Pole).