OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

W załączniku do materiałów przetargowych jest dokument noszący nazwę opis przedmiotu zamówienia. Inwestor, czyli GDDKiA opisała w nim całość zagadnień związanych z przygotowywaną budową łącznika Miejsce Piastowe- Długie. Taka powinna być prawidłowa nazwa tej inwestycji. W naszym przypadki mamy do czynienia z hybrydą projektową, która pierwotnie miała obejmować odcinek około 3 km w rejonie Miejsca Piastowego. Była to zatem faktyczna obwodnica Miejsca Piastowego, łącząca drogę nr 28 z drogą S-19. Zdając sobie sprawę z faktu, że wybudowanie odcinka drogi S-19 z Rzeszowa do Barwinka przeniesie znaczną część ruchu w stronę Sanoka i Bieszczad z drogi wojewódzkie nr 886 na krajową nr 28 samorządy zaczęły uśmiechać się do inwestora sugerując przedłużenie obwodnicy o kolejne odcinki. I tak obwodnica Miejsca Piastowego zaczęła kolejno omijać Iwonicz, Rymanów, Besko i Zarszyn. Z początkowych trzech kilometrów zrobiło się nieco ponad 25 km. Zamiast obwodnicy droga nabierała charakteru łącznika Miejsca Piastowego z Sanokiem. Pomysł byłby zupełnie trafiony, gdyby nie to, że inwestor zupełnie bezmyślnie zakończył ten projekt pomiędzy Długiem i Nowosielcami. Przewidywane zwiększenie intensywności ruchu w stronę Bieszczad i granicy w Krościenku ma być w obecnym zamyśle dyrekcji GDDKiA w Rzeszowie cierpliwie znoszone i tolerowane przez mieszkańców dwóch miejscowości – Nowosielec i Pisarowiec. Wiele jeszcze słów będzie padało na temat tej inwestycji, ale jedno można założyć, że jeżeli Oddział GDDKiA w Rzeszowie nie rozpocznie prac nad wykonaniem projektu brakującego odcinka drogi, można się spodziewać protestów z udziałem znacznej grupy mieszkańców obu miejscowości.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *