TERAZ CZAS NA OBWODNICĘ NOWOSIELEC

Ostatnie spotkanie mieszkańców Nowosielec i Pisarowiec w dniu 15 listopada wywołało spore zainteresowanie tematem budowy obwodnicy Miejsca Piastowego. Brak akceptacji społeczności lokalnej dla wpuszczenia ruchu z obwodnicy w teren zabudowany może zostać rozwiązany tylko w jeden sposób. Pora zacząć teraz mówić o obwodnicy Nowosielec, bo tak zadanie będzie się nazywać w kolejnym przetargu, jaki musi zostać ogłoszony dla zakończenia w sposób poprawny tej inwestycji. Na terenie Nowosielec przebieg trasy nie powinien sprawiać większych problemów. Z Długiego droga powinna przejść terenem wypłaszczonym w okolice potoku Siedleczka w naturalne zagłębienie terenu pomiędzy wzgórzami po stronie północnej Nowosielec i wzgórzami porośniętymi lasem. Dalej w kierunku wschodnim, po wciąż wypłaszczonym terenie, aż do granicy z Pisarowcami. Tutaj teren będzie bardziej zróżnicowany pod względem wysokości, ale nie na tyle, aby przystawiło inwestora z kosztami pod przysłowiową ścianą. Na takie ukształtowanie terenu GDDKiA trafi na odcinku Miejsce Piastowe – Zarszyn. Odcinek zbliżający się do drogi powiatowej Czerteż- Strachocina 2205R powinien ominąć istniejąca zabudowę mieszkalną na wzgórzu za przejazdem kolejowym. Podobnie na terenie Nowosielec usytuowanie drogi powinno się zmieścić w dość bezpiecznej odległości od zabudowy Spitsbergenu. Powyższe wskazania przebiegu trasy są jedynie orientacyjne. Faktem jest, że długość obwodnicy Nowosielec i Pisarowiec mieści się w przedziale 4,5 do 5 km. Czekamy na decyzję Ministerstwa Infrastruktury i działania ze strony GDDKiA. Spora część kosztów drogi może zostać pokryta ze środków zaoszczędzonych na budowie wiaduktu nad torami przy granicy Długiego i Nowosielec. I tak przez nieuwagę zarządcy drogi oraz urzędników z Ministerstwa Infrastruktury przyjdzie zmienić założenia, które będą się zwać budowa 101 obwodnic.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *