REKLAMA W PASIE DROGOWYM

GDDKiA podjęła działania związane z kontrolą usytuowania reklam przy drogach. Pracownicy tej instytucji jeżdżą i sprawdzają usytuowanie tablic, bilbordów i plansz. Postawienie reklamy związane jest z zachowaniem odpowiedniej odległości od krawędzi jezdni, co regulują stosowne przepisy. Jeżeli reklama znajdzie się za blisko drogi, jej właściciel może być wezwany do jej usunięcia. Gdy mamy przypadek wejścia w tzw. pas drogowy, zarządca drogi może zażądać opłaty za jego zajęcie. Rocznie koszty mogą sięgnąć nawet kilkuset złotych. Starcie biurokracji i zdrowego rozsądku w kwestii montażu reklam doprowadziło do powstawania żałosnych w wyglądzie instalacji, których podstawowym, w dosłownym znaczeniu elementem są ułożone w stosy krawężniki uliczne, obciążające stalowe konstrukcje podstaw. Sytuacja ta zaistniała na bazie interpretacji przepisów prawa budowlanego. Jednych urzędników nie interesuje sposób posadowienia reklamy, którą w myśl przepisów można stawiać na zgłoszenie, dla innych celem samym w sobie jest dopatrzenie się jakichkolwiek cech budowli, a szczególnie fundamentu i bezwzględne wymaganie procedury przypisanej do pozwolenia na budowę. Sądy co rusz rozpatrują odwołania, skargi i zażalenia w tych sprawach. Orzeczenia ich wcale nie są tak jednoznaczne.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *