CELEBRYCI – POSIEW MEDIÓW

Określenie celebryta stało się popularne od około dwóch lat. Wcześniej praktycznie nie istniało w użyciu w języku polskim. Oznacza ono osoby, które są obecne w mediach i o których się sporo mówi. Daniel Boorstin w 1961 roku stworzył tę definicję w oparciu o stwierdzenie: celebryt to osoba, która jest znana z tego, że jest znana. Można też przyjąć, że są to osoby, któż podtrzymują atrakcyjność mediów. Pomiędzy mediami i celebrytami występuje swoista symbioza, a generalizując jedni nie mogą istnieć bez drugich. Celebryta rośnie na mediach jak bakteria na podłożu w warunkach laboratoryjnych. Z kolei media bez celebrytów byłyby niczym potrawa bez przypraw. Na bazie celebrytów lansuje się modę, kosmetyki, obyczaje, lokale, styl bycia i diety odchudzające oraz wiele innych rzeczy. Kreci się to wszystko dlatego, że ludzie to kupują i wierzą we wszystko co się w mediach ukaże na temat celebrytów. Zjawisko można zakwalifikować do kategorii mediotyzmu. Produkt jest tu wysoko przetworzony, praktycznie w 90% przetrawiony, lekko przyswajalny, bez zawartości jakichkolwiek składników odżywczych (czytaj wartości wyższego rzędu). I to właściwie wszystko.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *