PRZYSZEDŁ CZAS NA UCHWAŁY ŚMIECIOWE

Na 5 dni przed świętami Bożego Narodzenia radni gminy Zarszyn mają podjąć na sesji jedne z trudniejszych tematów, dotyczących społeczeństwa lokalnego. W kilku uchwałach mają zapaść decyzje o sposobie gospodarowania odpadami oraz opłatach, jakie będą ponosić mieszkańcy gminy. Powszechnie opłaty te nazywa się podatkiem śmieciowym. Gmina zamierza dofinansowywać dostawy wody, ale nie ma w programie sesji punktu dotyczącego dopłat do usuwania odpadów komunalnych. Czyżby ustawa tego zabraniała? Jeżeli nie, to warto się zastanowić, dlaczego wyróżnia się odbiorców wody w kilu miejscowościach, jednocześnie wyciągając pieniądze z kieszeni mieszkańców za odbiór odpadów stałych. Konsultacji społecznych jakoś nie udało się urzędnikom i radnym przeprowadzić. Widocznie czują się na siłach podołać przepisom znowelizowanej ustawy i organizacji w nowej formie gospodarki śmieciowej. Wkrótce się przekonamy, jakie to przepisy zarządcy lokalni zaoferują prawie dziesięciotysięcznej gminie. Poniżej porządek obrad na przedświątecznej sesji:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Wniesienie poprawek i uwag do protokołu z poprzedniej sesji.
  4. Interpelacje radnych.
  5. Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie między sesjami, w tym z realizacji uchwał Rady Gminy.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Zarszyn na lata 2012 – 2022.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej na 2012 r.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Gminy Miasta Sanoka.
  9. Podjecie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Gminy Brzozów.
  10. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w 2013 r.
  11. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na terenie Gminy Zarszyn w 2013 r.
  12. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Zarszyn z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w 2013 r.
  13. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zarszyn.
  14. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty.
  15. Podjęcie uchwały w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właścicieli nieruchomości na terenie gminy Zarszyn.
  16. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Zarszyn.
  17. Podjęcie uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  18. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia dopłat dla gospodarstw domowych za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.
  19. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Zarszyn na lata 2013-2022.
  20. Podjęcie uchwały budżetowej Gminy Zarszyn na 2013 r.
  21. Podjęcie uchwały w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Zarszyn lub jej jednostkom podległym oraz wskazania organu i osób do tego uprawnionych.
  22. Podjęcie uchwały w sprawie podziału Gminy Zarszyn na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów i granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych.
  23. Plan pracy Komisji Rewizyjnej na 2013 r.
  24. Wolne wnioski i zapytania.
  25. Odpowiedzi na wolne wnioski i zapytania.
  26. Zakończenie sesji.

Przewodniczący

Rady Gminy Zarszyn

mgr Janusz Konieczny

porządek sesji ze strony UG Zarszyn

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *