GOTOWI SIĘ OBRAZIĆ

Facebook zakazany w mediach publicznych! Głupota?
Facebook FB KRRiT Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zakaz serwis społecznościowy Mędrcy z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji przemówili. KRRiT wydała oświadczenie w sprawie odsyłania widzów i słuchaczy do serwisów społecznościowych (głównie Facebooka) po więcej informacji. Członków Rady zainspirował słuchacz-skarżypyta , który doniósł, że prezenterzy Programu I Polskiego Radia często odsyłają do Facebooka, przez co bezczelnie reklamują społecznościowe imperium http://www.fejsik.pl/Absurd-W-p… . Stanowisko KRRiT jest jednoznaczne: nadawcy publiczni nie powinni odsyłać swoich odbiorców do rzeczonych portali. Okazało się jednak, że członkowie Rady zdają sobie sprawę z potencjału serwisów społecznościowych. To cieszy. Obecność nadawców w Internecie, w tym na portalach społecznościowych, stanowi dziś oczywisty element kontaktów ze słuchaczami i widzami. Jest to również forma promowania programu i działań związanych z zadaniami realizowanymi przez nadawcę – czytamy w stanowisku Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 27 kwietnia 2011 roku. Nadawcy publiczni powinni jednak zachować kontrolę redakcyjną nad treściami upowszechnianymi w Internecie, przede wszystkim przez umieszczanie ich na własnych portalach (w tym w serwisach społecznościowych). Nie powinni odsyłać odbiorcy do mieszczonych w Internecie treści niezbędnych do zrozumienia audycji. Prezentowanie na antenie faktu obecności nadawcy na innych portalach i w serwisach społecznościowych powinno mieć charakter informacji pozbawionej cech reklamy czy też promocji samych portali bądź serwisów. KRRiT będzie oceniać poszczególne problemy rodzące się w procesie konwergencji mediów. Będzie reagować w sytuacjach, gdy w przekazach dotyczących portali czy stron internetowych wystąpi ukryty przekaz handlowy. Koniec stanowiska KRRiT. Warto zwrócić uwagę na fakt, że w dokumencie opublikowanym przez KRRiT nie padły nazwy konkretnych serwisów społecznościowych. Widocznie jej członkowie chcieli dać dobry przykład pracownikom mediów publicznych. Okazuje się, że myśliciele z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji mogli zainspirować się oświadczeniem swoich kolegów po fachu ze Szwecji. Tamtejszy odpowiednik KRRiT we wrześniu ub. roku zajął podobne do Polaków stanowisko w sprawie Facebooka. Czy takie regulacje w ogóle są potrzebne, skoro z najpopularniejszego serwisu społecznościowego już dziś korzysta ponad 600 mln ludzi na całym świecie?

Komentarze

  • bardzo dobrze. rzygać się chce od tego pejsbuka. stawiasz klocka – patrzysz, a to pejsbuk wylazł z d..upy
  • w reklamach innych firm, w każdej audycji od pr 4 po eska,wszedzie reklamują to tałatajstwo! a tak nie powinno… wrabiacie ludzi w fejsa!
  • Mnie też już wku**ia ten FB żygać się chcę
  • podpisuję się pod komentarzami przede mną. mam dość już waszej klasy i fejsa!!!
  • dość tego idiotycznego fejsbuka, który ogłupia społeczeństwo…
  • Mike Jak byście zainkasowali kilkaset tysięcy za reklamę to nosilibyście znaczek fb nawet na ptaku 🙂

źródło: http://www.fejsik.pl

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *